Direct contact met een Team Creator: 0294 - 700 250 | info@teamcreators.nl

Het maken van een spelprogramma

||Het maken van een spelprogramma

Het maken van een spelprogramma

Ik kan helemaal blij worden van een nieuw idee voor een spelprogramma. Om zo’n idee te krijgen heb je natuurlijk inspiratie nodig. Deze inspiratie komt op allerlei manieren naar voren. Lopend door een speelgoed winkel op zoek naar een nieuw gezelschapsspel voor ons nichtje, nutteloos surfend over het internet, kijkend naar heerlijke TV-programma’s als Wie is de Mol, maar vooral bij het uitvoeren van onze huidige teambuilding programma’s.

Een enorme kick

Zien hoe deelnemers reageren op de door ons ontwikkelde programma’s geeft een enorme kick! Hier maken we mee dat mensen een gezellig dagje uit hebben met hun collega’s en vrienden. En dat is het grootste doel van TeamCreators. Want plezier samen brengt mensen dichter bij elkaar en dat is toch het belangrijkste aspect van teambuilding.

Alles begint met een idee. Blijft dit idee hangen bij ons, hoe reageren onze collega’s op het idee, komen er van dit idee nog meer ideeën? Dit zijn wel de belangrijke punten om voor ons te besluiten om ermee verder te gaan.

De test: het idee verkopen

De grootste test van het idee is het proberen te verkopen. Als wij benaderd worden door een klant, dan pitchen wij dit idee ook aan hen voor, mits het programma past bij het doel van de klant. En mocht deze geïnteresseerd zijn, dan gaan we los!

Binnen het team heeft iedereen zijn eigen rol in het uitwerken van het idee. De spelonderdelen op papier bedenken we over het algemeen samen. Hierbij hebben we altijd de klant in het achterhoofd, alsook het doel van het programma. Soms wil je een programma wat bijvoorbeeld toegankelijk is voor alle leeftijden, maar soms past het idee bijvoorbeeld beter bij mannen. Daarom is het belangrijk dat je dit doel niet voorbij gaat.

Onze eigen teambuilding

Als de theorie op papier staat, dan gaan we op zoek naar de materialen die we nodig hebben voor het programma. Hierbij is de één meer bezig met de technische kant van de spelonderdelen, de ander kijkt naar wat we zelf kunnen bouwen en weer een ander maakt de aankleding af. Zo zijn we eigenlijk meteen al bezig met een goede teambuilding binnen TeamCreators. Want als je zelf geen team bent en dit regelmatig test, hoe kun je dit dan verkopen aan de buitenwereld?

Dan komt de dag van de test. Dit doen we meestal met familie, vrienden en collega’s. Een spannende dag, want hoe gaan de mensen reageren op iets waar jij al weken helemaal blij van wordt? Voor hetzelfde geld vinden ze het helemaal niets of schieten we het beoogde doel helemaal voorbij. Natuurlijk gebeurt dit ook en dan is het belangrijk dat we met het team weer om tafel gaan om te zien of we dingen kunnen bijspijkeren of dat we de vele uren die we er hebben ingestoken linea reacta de prullenbak in kunnen gooien.

Bijschafen

Doordat we inmiddels wel wat ervaring hebben met het ontwikkelen van spelprogramma’s komt het gelukkig steeds minder vaak voor dat we na de testdag alles weg moeten gooien. Uiteraard moeten er altijd dingen bijgeschaafd worden, want hoe je het ook bedenkt, de deelnemers reageren er altijd anders op!

Vervolgens start bij ons de stress. Want het moet af, het spelprogramma is tenslotte al verkocht. Maar onder deze stress, waar we niet altijd even aardig zijn voor elkaar, werken we wel het best. Op één of andere manier lukt het ons toch altijd weer om het voor elkaar te boksen.

Showtime!

Showtime! De eerste keer dat we het teambuilding programma in het “echie” doen is natuurlijk ook weer een spannende dag. Vooraf lopen we met de teambegeleiders alles nog een keertje door, waarna we er vooral allemaal heel veel zin in hebben. En het enthousiasme van deze fantastische collega’s werkt heel aanstekelijk op de klant, waarmee de helft van het doel al bereikt is!

Op naar het volgende idee!

By | 2017-03-04T18:55:14+00:00 maart 3rd, 2017|Geen categorie|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment